
והפעם – עם מצטיין נשיא המדינה לשירות האזרחי – משה וינר!
כמה מילים עליך:
משה וינר בן 25 נשוי, מתגורר בשכונת רמות בירושלים
אז איך הכל התחיל – איך הגעת לרשת המתנדבים?
אבא שלי ז״ל היה מתנדב באיחוד הצלה במשך שנים. והוא גם הקים את ארגון ידידים סיוע בדרכים. הייתי יוצא עם אבא שלי למקרים לסייע לאנשים שנתקעו עם רכבים, לחלץ ילדים שננעלו ברכב ועוד. הפחד שלי תמיד היה מה יקרה אם ח״ו אמצא ילד שהיה נעול ברכב כמה שעות כשהתינוק במצב לא פשוט, איך אדע לטפל בו מלבד החילוץ מהרכב. אבי המליץ לי לעשות קורס חובשים באיחוד הצלה. “זה יעזור לך ותוכל לסייע לאחרים”
זה בעצם מה שדחף אותי לעשות קורס חובשים. לצערי ממש בתחילת הקורס אבא שלי נפטר באופן פתאומי. קיבלתי החלטה לסיים את הקורס בהצלחה ולהקדיש את החסד שלי לע״נ של אבי היקר.
ב״ה סיימתי את הקורס בהצלחה והחסד מוקדש לעילוי נשמתו
עוד משהו בחיים חוץ מכתום?..
צבעוני. מתנדב באיחוד הצלה,ידידים,משטרת ישראל,ועוד
מהו איחוד הצלה בשבילך?
מעבר למקום התנדבותי ובקרוב גם מקום עבודתי, איחוד הצלה היא משפחתי השנייה, ארגון חם ואוהב שפשוט ממכר
באיזה סניף אתה מתנדב – הסניף שלך מיוחד כי:
סניף רמות. הסניף שלנו מיוחד כי יש לו הנהלה ומתנדבים שהם מעבר למשפחה. מה שממש אהבתי לשמוע שוב ושוב מכמה מתנדבים שעזבו את השכונה ועברו לגור במקום אחר, כולם עם אותה שאלה ״מה הסיכוי להישאר מתנדב בסניף רמות למרות שאני כבר לא גר כאן?!״
סיפור אישי של הצלת חיים:
אם תיקח ילד לחנות ממתקים ותגיד לו תבחר לך ממתק מה הוא יענה לך? הוא לא ידע מאיפה להתחיל! כנ”ל אני וכל חובש אחר, יש מאות סיפורים אז מאיפה באמת מתחילים? אני סיימתי את הקורס חובשים לפני שנתיים ובזמן הקצר הזה הספקתי להיות כמעט בכל זירה אפשרית פיגועים,נפילת טילים,אירוע רב נפגעים,החייאות,פציעות קשות ועוד אבל אירועים שנחרטים אצלי ואף פעם לא יעזבו אותי זה אירועי חוסן (סיוע נפשי)
הייתי בעשרות אירועים כאלו וכל אירוע מחדש אני נדהם לגלות כמה שאנחנו יכולים לעזור לאחרים עם הכשרה בסיסית שכל אחד יכול לעבור. לפני כמעט שנה היה פיגוע בצומת רמות בירושלים ונרצחו שם שישה ונפצעו עשרות יהודים. הגעתי למקום תוך 3 דקות והמראות שראיתי שם זיעזעו אותי.בסיוע של מתנדבים נוספים כשאפשר היה – נלחמנו. כשנותר לכבד – כיבדנו.
לאחר שעה בזירה הקשה, כשחשבתי לעצמי שאפשר לעזוב את המקום ולחזור הביתה להתאושש מהאירוע המורכב הזה, קיבלתי דיווח במכשיר קשר כונן שדיווח שנמצא בשכונת רמות עם מטופל שזקוק לסיוע נפשי. הגעתי למקום ומצאתי את עצמי מוקף בעשרות אנשים מגיל 3 עד גיל 80+ הם היו במצב נפשי לא פשוט לפתע אני מוצא את עצמי יחד עם חובשים וחובשות של איחוד הצלה כשאנחנו יושבים על הכביש ברחוב גולדה מאיר ונותנים סיוע נפשי לכל מי שהיה זקוק לנו ברגע הקשה הזה. אם אני זוכר נכון טיפלנו בשטח במעל 35 אזרחים לאחר שסיימנו את עבודתנו בשטח המשכנו לבית המתנדב של איחוד הצלה בשכונת רמות ופתחנו שם מרכז סיוע נפשי לכל מי שזקוק וטופלו במקום במשך שעות ארוכות עוד עשרות משפחות. כששואלים אותי איזה סיפור אני אף פעם לא אשכח התשובה היא חד משמעית אירועי חוסן! ותודה לאיחוד הצלה על ההכשרה המדהימה כחובש חוסן כי כשאין דימום לעצור יש נפש לחזק!
משהו שהחברים שלך לסניף לא יודעים עליך..
לפעמים אני גם רציני
טיפ שהיית נותן לכוננים אחרים מהניסיון שצברת בשטח:
אין משהו שאתה לא יכול לעשות, זה יכול לקחת יום/שנה/עשור אבל בסוף אתה תדע לעשות את זה ובדרך הטובה ביותר!
כמה מילים לסיום:
אני יכול רק להמליץ לכל מי שעדיין לא חלק מהמשפחה המדהימה הזו, מוזמנים להצטרף! אם לא כחובש בשטח אפשר כמטפל חוסן, ואם לא כמטפל חוסן אפשר כמסייע ALS, או פרמדיק/רופא כל אחד והתחום שהוא אוהב,אבל העיקר להיות חלק אם לא בשבילך אז בשביל האחרים🙏

